Wstęp na wszystkie wykłady i próby śpiewu
Codzienne materiały dla kursantów
Bufet kawowy
Wstęp na wszystkie wykłady i próby śpiewu
Codzienne materiały dla kursantów
5 obiadów w dniach Kursu
Bufet kawowy
Wstęp na wszystkie wykłady i próby śpiewu
Codzienne materiały dla kursantów
Bufet kawowy
Wstęp na wszystkie wykłady i próby śpiewu
Codzienne materiały dla kursantów
5 obiadów w dniach Kursu
Bufet kawowy
Źródła zapisu chorału gregoriańskiego
neuma
założenia notacji bezliniowej
relacje między notacją kwadratową a bezliniową (adiastematyczną)
neumy jednodźwiękowe w notacji San Gall i Laon
Absolwent kolegium filozoficzno-teologicznym polskiej prowincji dominikanów w Krakowie, benedyktyn, gregorianista.
Ukończył XIV LO w Warszawie, następnie studiował przez rok Lotnictwo i Kosmonautykę na Politechnice Warszawskiej. W styczniu 2012 roku wstąpił do Opactwa Benedyktynów w Tyńcu, gdzie w styczniu 2014 roku złożył śluby, a w czerwcu 2020 roku przyjął święcenia kapłańskie (pracę magisterską napisał pod kierunkiem prof. Susi Ferfogli). Uczestniczył w licznych kursach i konferencjach o śpiewie gregoriańskim (Bratysława, Kraków, Łódź, Poznań, Rzym, Solesmes, Valle de los Caidos).
Obecnie (od 2020 roku) studiuje śpiew gregoriański w Papieskim Instytucie Muzyki Sakralnej w Rzymie pod kierunkiem Prof. Franza Karla Praßla. Od 2022 roku studiuje także nauki liturgiczne na Papieskim Instytucie Liturgicznym Św. Anzelma w Rzymie.
Od 2014 roku współprowadzi w Polsce wiele warsztatów śpiewu gregoriańskiego. Współorganizował międzynarodowe konferencje naukowe poświęcone śpiewowi gregoriańskiemu w Tyńcu (2018, 2020, 2022 i 2023). Oprócz zainteresowań naukowych i wykonawczych interesuje się także kwestiami edytorskimi: od 2014 pracuje nad Antyfonarzem Monastycznym dla Opactwa Benedyktynów w Tyńcu oraz od 2022 roku nad nowym polskim brewiarzem monastycznym. Od 2013 jest członkiem fundacji Chronić Dobro, gdzie w latach 2013-2014 prowadził wiele warsztatów dla dzieci i młodzieży. W latach 2014-2020 i od 2022 jest magistrem chóru w Opactwie Benedyktynów w Tyńcu. Przez kilka lat był także ogrodnikiem i gospodarzem otoczenia klasztoru, kasjerem i prefektem gości.
Absolwentka Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, profesor sztuk muzycznych. Dyrygentka, gregorianistka, organizatorka życia muzycznego.
W macierzystej uczelni, od 2006 r., jako kierownik Katedry (d. Zakładu) Muzyki Kościelnej zainicjowała wiele naukowych, artystycznych i popularyzacyjnych wydarzeń, które na stałe wpisały się we wrocławskie środowisko. Kierowała kilkunastoma ogólnopolskimi sympozjami oraz kursami z zakresu muzyki kościelnej i chóralistyki, była inicjatorką powołania kierunku muzyki kościelnej i autorką jego programu. Od 2019 r. sprawuje funkcję dyrektora Szkoły Doktorskiej rodzimej uczelni. Juror międzynarodowych i ogólnopolskich konkursów muzycznych, ekspert Państwowej Komisji Akredytacyjnej, autorka wykładów i artykułów dotyczących literatury chóralnej, redaktor kilku publikacji dotyczących muzyki sakralnej. Prowadziła wykłady, lekcje mistrzowskie, a także współpracowała z zespołami w wielu europejskich uczelniach w Niemczech, we Włoszech, Hiszpanii, Gruzji, Chorwacji, Rumunii, na Bałkanach, także na Białorusi i na Litwie, a także z różnymi chórami Wrocławia, z którymi w ramach polskich i europejskich konkursów zdobywała najwyższe nagrody.
W latach 1993-2015 była kierownikiem artystycznym Chóru Kameralnego Politechniki Wrocławskiej «Consonanza», z którym poprowadziła kilkaset koncertów z różnorodnym programem – od średniowiecznej monodii do wokalno-instrumentalnych form współczesnych; biorąc udział i zdobywając wysokie nagrody podczas licznych konkursów muzycznych w Polsce i za granicą.
Absolwent Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu na Wydziale Edukacji Muzycznej, Dyrygentury Chóralnej i Muzyki Kościelnej. W 2018 roku ukończył studia o specjalności Śpiew gregoriański w klasie prof. Karla Franza Prassla w Papieskim Instytucie Muzyki Sakralnej w Rzymie. Obecnie studiuje śpiew historyczny w Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu w klasie dr Anny Wereckiej-Gryć i prof. dr hab. Piotra Łykowskiego.
Jako wokalista współpracował m. in. z Poznańskim Chórem Kameralnym, Chórem Filharmonii w Arad (Rumunia), Chórem Katedry św. Jerzego w Timisoarze (Rumunia). W latach 2018-2020 był członkiem Chóru Narodowego Forum Muzyki we Wrocławiu. W 2018 r. uzyskał status wolnego słuchacza w Capella Musicale Pontificia Sistina w Rzymie.
Członek polskiej sekcji Międzynarodowego Stowarzyszenia Studiów Śpiewu Gregoriańskiego. Brał udział w kursach interpretacji chorału gregoriańskiego prowadzonych przez Mariusza Białkowskiego, Alberto Turco, Susi Ferfoglię, Franza Karla Prassla, Marco Frisinę, Fluvio Rampiego.
Od 2018 roku jest kantorem w Duszpasterstwie Wiernych Tradycji Łacińskiej. W latach 2019-2021 pełnił funkcję kantora na warsztatach liturgicznych Ars Celebrandi w Licheniu.
Współzałożyciel Fundacji Lumen de Lumine i kierownik artystyczny jej projektów. Odnajduje źródła interpretacji chorału gregoriańskiego w pierwszych neumatycznych zapisach adiastematycznych z X i XI w. oraz diastematycznych manuskryptach dojrzałego średniowiecza.
Absolwent kolegium filozoficzno-teologicznym polskiej prowincji dominikanów w Krakowie, benedyktyn, gregorianista.
Ukończył XIV LO w Warszawie, następnie studiował przez rok Lotnictwo i Kosmonautykę na Politechnice Warszawskiej. W styczniu 2012 roku wstąpił do Opactwa Benedyktynów w Tyńcu, gdzie w styczniu 2014 roku złożył śluby, a w czerwcu 2020 roku przyjął święcenia kapłańskie (pracę magisterską napisał pod kierunkiem prof. Susi Ferfogli). Uczestniczył w licznych kursach i konferencjach o śpiewie gregoriańskim (Bratysława, Kraków, Łódź, Poznań, Rzym, Solesmes, Valle de los Caidos).
Obecnie (od 2020 roku) studiuje śpiew gregoriański w Papieskim Instytucie Muzyki Sakralnej w Rzymie pod kierunkiem Prof. Franza Karla Praßla. Od 2022 roku studiuje także nauki liturgiczne na Papieskim Instytucie Liturgicznym Św. Anzelma w Rzymie.
Od 2014 roku współprowadzi w Polsce wiele warsztatów śpiewu gregoriańskiego. Współorganizował międzynarodowe konferencje naukowe poświęcone śpiewowi gregoriańskiemu w Tyńcu (2018, 2020, 2022 i 2023). Oprócz zainteresowań naukowych i wykonawczych interesuje się także kwestiami edytorskimi: od 2014 pracuje nad Antyfonarzem Monastycznym dla Opactwa Benedyktynów w Tyńcu oraz od 2022 roku nad nowym polskim brewiarzem monastycznym. Od 2013 jest członkiem fundacji Chronić Dobro, gdzie w latach 2013-2014 prowadził wiele warsztatów dla dzieci i młodzieży. W latach 2014-2020 i od 2022 jest magistrem chóru w Opactwie Benedyktynów w Tyńcu. Przez kilka lat był także ogrodnikiem i gospodarzem otoczenia klasztoru, kasjerem i prefektem gości.
Absolwentka Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, profesor sztuk muzycznych. Dyrygentka, gregorianistka, organizatorka życia muzycznego.
W macierzystej uczelni, od 2006 r., jako kierownik Katedry (d. Zakładu) Muzyki Kościelnej zainicjowała wiele naukowych, artystycznych i popularyzacyjnych wydarzeń, które na stałe wpisały się we wrocławskie środowisko. Kierowała kilkunastoma ogólnopolskimi sympozjami oraz kursami z zakresu muzyki kościelnej i chóralistyki, była inicjatorką powołania kierunku muzyki kościelnej i autorką jego programu. Od 2019 r. sprawuje funkcję dyrektora Szkoły Doktorskiej rodzimej uczelni. Juror międzynarodowych i ogólnopolskich konkursów muzycznych, ekspert Państwowej Komisji Akredytacyjnej, autorka wykładów i artykułów dotyczących literatury chóralnej, redaktor kilku publikacji dotyczących muzyki sakralnej. Prowadziła wykłady, lekcje mistrzowskie, a także współpracowała z zespołami w wielu europejskich uczelniach w Niemczech, we Włoszech, Hiszpanii, Gruzji, Chorwacji, Rumunii, na Bałkanach, także na Białorusi i na Litwie, a także z różnymi chórami Wrocławia, z którymi w ramach polskich i europejskich konkursów zdobywała najwyższe nagrody.
W latach 1993-2015 była kierownikiem artystycznym Chóru Kameralnego Politechniki Wrocławskiej «Consonanza», z którym poprowadziła kilkaset koncertów z różnorodnym programem – od średniowiecznej monodii do wokalno-instrumentalnych form współczesnych; biorąc udział i zdobywając wysokie nagrody podczas licznych konkursów muzycznych w Polsce i za granicą.
Absolwent Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu na Wydziale Edukacji Muzycznej, Dyrygentury Chóralnej i Muzyki Kościelnej. W 2018 roku ukończył studia o specjalności Śpiew gregoriański w klasie prof. Karla Franza Prassla w Papieskim Instytucie Muzyki Sakralnej w Rzymie. Obecnie studiuje śpiew historyczny w Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu w klasie dr Anny Wereckiej-Gryć i prof. dr hab. Piotra Łykowskiego.
Jako wokalista współpracował m. in. z Poznańskim Chórem Kameralnym, Chórem Filharmonii w Arad (Rumunia), Chórem Katedry św. Jerzego w Timisoarze (Rumunia). W latach 2018-2020 był członkiem Chóru Narodowego Forum Muzyki we Wrocławiu. W 2018 r. uzyskał status wolnego słuchacza w Capella Musicale Pontificia Sistina w Rzymie.
Członek polskiej sekcji Międzynarodowego Stowarzyszenia Studiów Śpiewu Gregoriańskiego. Brał udział w kursach interpretacji chorału gregoriańskiego prowadzonych przez Mariusza Białkowskiego, Alberto Turco, Susi Ferfoglię, Franza Karla Prassla, Marco Frisinę, Fluvio Rampiego.
Od 2018 roku jest kantorem w Duszpasterstwie Wiernych Tradycji Łacińskiej. W latach 2019-2021 pełnił funkcję kantora na warsztatach liturgicznych Ars Celebrandi w Licheniu.
Współzałożyciel Fundacji Lumen de Lumine i kierownik artystyczny jej projektów. Odnajduje źródła interpretacji chorału gregoriańskiego w pierwszych neumatycznych zapisach adiastematycznych z X i XI w. oraz diastematycznych manuskryptach dojrzałego średniowiecza.
Dowiedz się jak zorganizować piękną muzykę podczas Waszego ślubu w kościele.
Podając nam swój e-mail zgadzasz się na otrzymywanie od nas newslettera. Jeżeli się rozmyślisz, zawsze możesz cofnąć subskrypcję.